Nem csak zene van az mp3 lejátszómon!



Nemrég felfedeztem mennyi mindenre lehet felhasználni az mp3 lejátszót. Míg annak idején sok zenét hallgattam rajta – ami nagyon jól esett, ne tévesszen meg senkit -, most felfedeztem, hogy regényeket, beszédeket és komédiát is lehet hallgatni rajta.

Megosztom miket hallgattam mostanában.

Számos honlapról lehet ingyen letölteni hangoskönyveket (főként olyan művek, amelyeknél lejárt az 50 év szerzői jog). Régen nem gondoltam, hogy oda tudnék figyelni és regényt hallgatni (nem olvasni, nem látni a szavakat), de tényleg jól esik mosogatás, gyalogolás vagy pihenés közben hallgatni egy történetet.
A honlapok, amelyeket felfedeztem a librivox.org (több nyelvű könyvek, önkéntes alapon felolvasva), litteratureaudio.net (ha jól emlékszem csak francia) és a magyar elektronikus könyvtár: http://mek.niif.hu/keresesek/keresesf.phtml?formatum=MP3
Több francia regényt meghallgattam, mert szeretem hallani a nyelvet, meg rájöttem hogy kifejezetten hiányzott a francia nyelvtanulásomból az irodalom. Kevés francia nyelvű regényt olvastam, egy kezemen megszámolhatnám, valamint képregényeket (Asterix eredetiben nagyon jó móka), tankönyveket, újságokat, stb. Legutóbb A három testőrt hallgattam meg, (Alexandre Dumas) innen: http://librivox.org/les-trois-mousquetaires-by-alexandre-dumas/

A másik fajta anyagok, amiket hallgatok mondhatni hetente, azok beszédek, amelyek általában telefonon és interneten keresztül vevődnek fel – interjúk, bizonyos témák boncolgatása. Nagyon érdekes dolgokról lehet hallani, az emberi fejlődés elén levő egyénektől – s nem csak az csodálatos, amiről beszélgetnek, hanem nyíltságuk, tehetségük amint egymással találkoznak. Ezek főként az Egyesült Államokból vannak (tehát angolul), ezekről a honlapokról szoktam töltögetni:

A harmadik dolog pedig teljes kikapcsolódás – alaposan megdolgozza a nevető izmokat – viszont ugyanakkor segít követni mi történik a nagyvilágban. Ez egy a Times honlapján hetente megjelenő „audió újság egy vizuális világnak”, neve: The Bugle. Vagyis egy „podcast”, egy adás felvétele, amit a hallgatók bármikor letölthetnek és meghallgatnatnak, nem a rádióban, hanem saját mp3 lejátszójukon, i-pod-jukon, számítógépükön. Fél óra komédia, angolul, picit nehéz megérteni, néha a humor fajtája miatt is, de amikor megérted, akkor nagyon intelligens módon, nevetve könyvelik el a hét híreit, néha pedig nagyon hülye vicceket tudnak kitalálni, olyankor már-már fájdalmas. A legújabb részben felolvasták az e-mailt amit küldtünk nekik (Nagyon jól esett!!). Innen lehet letölteni műsorokat:

Szegény hallgatósdi kütyüm hamarosan betölti a három évet (az mp3 lejátszóm), ami nagyonis ősinek számít. Ráadásul hiányzik a fő gombja (ki kellett operálni, mert beragadt), tehát valami hegyessel kell bekapcsoljam. A fülhallgatónak is fele elromlott és levágtam (fél füllel hallgatom). Nincs szívem újat venni, hisz jól szolgál még mindig szegény, mit csinálnék vele.

Te mit csinálsz mosogatás, gyalogolás vagy pihenés közben?

11 comments:

  1. Mosogatás közben: 1. nincs MP3-asom. 2. Úgy sem hallok semmit a csap zajától. 3. Nézek ki az ablakon, látom a garázs élét, meg a ribizlibokrot, ott kibújt már mind a tíz lila tulipán, amit tavaly nem láthattunk, csak ha megkerültük a szürke Skodát, ami szervizre várt. 4. Figyelek, hogy a derekam ne fájjon, s ne locsoljak mosogatószeres vizet a kályán fövő vízbe :P.
    Sétálni társaságban szoktam, naaagyon ritkán, például az ősszel veletek, s akkor titeket hallgatlak, rátok figyelek.
    Pihenés közben a legédesebb az alvás. Mindennél szórakoztatóbb.
    Köszi az új bejegyzést. A linkeket meg fogom látogatni, persze, innen, a drabális PC mellől, de fejhallgatóm már van.
    Puszi, és várom a tavaszi sétát, az MP3-Hargita hangorgiájával, s természetesen a ti csevegésetekkel.
    Sok-sok szeretettel
    Nénutzi

    ReplyDelete
  2. English translation: please call Sofie.
    Thank you for understanding
    Aunt E.

    ReplyDelete
  3. Én néha felveszem magam, amint az új lengyel szavakat ismétlem, s amikor úton vagyok, azt hallgatom újra és újra. Sokkal gyorsabb így a tanulás. Csak most az a bajom, hogy nem találom az mp4 lejátszóm töltőjét :-S De remélem, hamarosan előkerül, mert eléggé le vagyok maradva lengyelből :P
    Jó, hogy írsz, jólesik :)

    ReplyDelete
  4. Nénutzi, ugye Aunt E. is te vagy? Kösz a választ :) Hívlak majd hamarosan!

    Oszkár, köszi, nekem is jólesik a hozzászólásod. M-nek is felvettünk pár magyar szót az ő kütyüjére s azzal olyan jól ismételget. Mióta tanulsz lengyelül, s miért?

    ReplyDelete
  5. Jó, na, én vagyok! =))
    Nénutzi

    ReplyDelete
  6. Október óta, és csak úgy, mert az jó :)

    ReplyDelete
  7. Szia Zsófi!
    Hejj, én olyan rég nem hallottam rólad, hogy már nem is tudom jelenleg merre vagy és mivel foglalkozol. :)) A tegnap találtam valahogy rá újból a blogodra, miközben törölni próbáltam valahogy a régi "nevemet" a követőid közül. Persze nem sikerült, mert nem tudom már hogy jelentkeztem be :D. Ha neked sikerül, nyugodtan tedd meg!

    S ha már az irodalom és egyéb hangos dolgok hallgatásánál tartunk, ajánlom még neked az ELTE Rádiójának honlapját, ahonnan le lehet tölteni mp3 formátumban egy csomó előadást (egyetemieket is), interjúkat, beszélgetéseket mindenféle területen: http://eper.elte.hu/ . Én töltöttem le párat, csak sajnos hallgatni nem tudom, mert ha párhuzamosan egyebet csinálok, nem tudok figyelni. Az utcán meg inkább a lábam elé nézek, s mégis botladozok olykor :p.

    ReplyDelete
  8. Szia Móni!

    én is rég hallottam felőled!
    jelenleg munkát fogok keresni itt angliában, tegnap este érkeztünk. megpróbálok tolmács lenni vagy fordító vagy valami más ha jut eszembe.
    megnézem törölhetlek-e a követők közül, ugye az akinom91?
    kösz a linket, majd megnézem. mostanában nem fogok mosogatni sajnos mert itt van gép hozzá. s inkább olvasni fogok. és egyelőre nincs ahová "járjak" hogy út közbe hallgatnám. majd mikor takarítok. vagy talán főzök.
    puszi :)

    ReplyDelete
  9. Szia,
    sajnos megint csak most vettem észre, hogy írtál. Épp most néztem meg a honlapodat, s furcsálltam, hogy Angliában keresel munkát. De így most már érthető. Mennyi időre mentél ki, próbálsz ott letelepedni?
    igen, a régi követői nevem az akinom91. köszi előre is, ha ki tudnád törölni, esetleg szólj ha megtudod, hogy lehet.

    ReplyDelete
  10. nem sikerült kitörölni, pedig emlékszem egyszer letöröltem valakit akinek "olyan" fényképe volt és nem is ismert vagy valami. de esetleg még próbálj bejelentkezni, kérd a jelszavad megmi? még egyszer megnézem, de nem jövök rá mit tudnék csinálni.
    határozatlan időre jöttem angliába, azaz mintha végleg - kivéve ha találok érdekesebb helyet. mert most itt nagyon tetszik ez a kisváros amit találtunk :)

    ReplyDelete
  11. Szia Móni, sikerült letörölni a régi nevedet a követő listáról! ;)

    ReplyDelete

Comment as: you can choose Anonymus, Name/URL(you don't need an URL, you can just type in your name!) or you can sign in to a blogger account. Thank you! :)